Η ζωή με ενα ποδηλάτη – ποδηλάτισσα

Ο Α.Ο. Κυδων με εισηγητρια τη Μπικουβαράκη Δήμητρα έφορο του τμήματος σύμβουλο φυχικής υγείας και μέλος της Ελληνικής και Ευρωπαικής συμβουλευτικης εταιρείας διοργανώνουν μία σειρά ομιλιών επιμορφωτικών εισηγήσεων με θέμα “Η ζωή με ένα ποδηλάτη – ποδηλάτισσα”.

Σκοπός των συναντήσεων είναι να ενημερωθούν οι γονείς και όλοι όσοι συναναστρέφονται με ποδηλάτες για θέματα που άπτονται της ζωής, του τρόπου σκέψης, των συναισθημάτων και όλων των ψυχολογικών εκφάνσεων ενός αθλητή ποδηλασίας. Οι εισηγήσεις θα λαμβάνουν χώρα στα γραφεία του Κύδωνα στο Εθνικό Στάδιο Χανίων τις ημερομηνίες που αναφέρονται παρακάτω αναλυτικά.

Η διάρκεια κάθε ομιλίας θα είναι μιάμιση ώρα.
Εισηγήτρια Μπικουβαράκη Δήμητρα - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας
Η παρούσα διοργάνωση γίνεται με την στήριξη του Ψυχολογικού Κέντρου Χανίων.

Τα επιμέρους θέματα των έξι ομιλιών περιλαμβάνουν.

1η εισήγηση- ομιλία Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015
ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΕΦΗΒΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΗ ΓΟΝΕΩΝ
1. Γονείς: από την αυταρχική οριοθέτηση, στην ενίσχυση επίτευξης των στόχων του παιδιού( Προβληματισμοί που καλό θα ήταν να μας απασχολήσουν είναι” πώς θα κάνω το παιδί μου ανεξάρτητο, αυτόνομο, με αυτοπεποίθηση, με δυνατότητα να παίρνει πρωτοβουλίες, να αμφισβητεί, να διερευνά, να έχει ενδιαφέροντα και κίνητρα στην καθημερινότητα”.)

2. Δυσλειτουργική Επικοινωνία στην Οικογένεια (Από πού προκύπτει αν κάποιος έχει χαμηλή ή υψηλή αυτοεκτίμηση; Μα φυσικά από το πώς βίωσε τον εαυτό του και τη σχέση μέσα από το παιδικό και εφηβικό βίωμα στην οικογένεια. Με τον όρο δυσλειτουργίας στο επίπεδο της επικοινωνίας που υπάρχει ανάμεσα στα μέλη της, πλήττει την αυτοεκτίμηση όλων)

3. Σχέσεις μέσα στην οικογένεια ( σχέσεις ζευγαριού, σχέσεις γονέων- παιδιών)

4. Ο Ρόλος του Γονέα στο Χτίσιμο ενός Παιδιού με Αυτοπεποίθηση ( Πόσες φορές έχουμε ματαιωθεί; Από μικρά παιδιά ένα από τα πρώτα μαθήματα που παίρνουμε είναι αυτό της ματαίωσης. Δηλαδή της άρνησης να εκπληρωθεί μια επιθυμία μας. Η άρνηση συνήθως προέρχεται από κάποιον ενήλικα όσο είμαστε ακόμα μικροί και αργότερα από τις συγκυρίες ή το νόμο που σε αυτή την περίπτωση παίζει τον ρόλο του ενήλικα. )

5. Γονικές συμβουλές για τις σχέσεις με τα Παιδιά
(Τα παιδιά αποτελούν τους καθρέφτες μας στην κοινωνία και αυτό είναι απόλυτα λογικό. Το να είμαστε αποτελεσματικοί γονείς είναι μία ευθύνη και ταυτόχρονα μία επιθυμία που όλοι όσοι έχουμε παιδιά έχουμε σε προτεραιότητα.)

6. Θυματοποίηση στο Περιβάλλον μας (Κι όμως, υπάρχουν πολλοί γύρω μας που δεν έχουν μάθει να λένε όχι. Λένε πάντα ναι.)

7. Σχέσεις με τους Συνομηλίκους ( όταν οι γονείς περνάνε σε δεύτερη μοίρα κατά την περίοδο της εφηβείας του παιδιού τους)

2η εισήγηση Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΗ
1. Έχουν όλα τα αθλήματα τις ίδιες απαιτήσεις?

2. Η ψυχοπνευματική διάσταση μπορεί να κάνει την διαφορά ανάμεσα σε δύο σχεδόν ισάξιους, σωματικά και τεχνικά αθλητές ?

3. Τι είναι οι ταμπέλες στον αθλητισμό? (Πως αισθάνεται το παιδί ? Νικητής ή ηττοπαθής?)

4. Μιλώντας για την ανάπτυξη των αθλητών (εφόδια και ερεθίσματα προς τον αθλητή)

5. Η Υπερπροστατευτική στάση των γονέων (Ζητώντας από τα παιδιά υπευθυνότητα και πρωτοβουλία, εμπιστοσύνη στον εαυτό και αποφασιστικότητα ,τόλμη και δυναμισμό, περιγράφουμε ένα παιδί, το οποίο έχει ανατραφεί σε περιβάλλον υποστήριξης μεν, όχι όμως υπερπροστατευτικό)

6. Η Αυτοπεποίθηση ως «τρόπος σκέψης» (. Για τον αθλητή ο όρος αυτοπεποίθηση περιέχει ικανότητες, επιτυχίες, πολλή δουλειά, προοδευτική και αυξανόμενη βελτίωση, θετικά σχόλια των άλλων προς εκείνον).

7. Αθλητική αυτοπεποίθηση και πώς να την ενισχύσουμε (Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που διαθέτει κάποιος που έχει αναπτύξει σε ικανοποιητικά επίπεδα την αθλητική του αυτοπεποίθηση;)

8. Η ψυχολογία των αθλητών πριν από σημαντικούς αγώνες (. Ο ποδηλάτης χρειάζεται να κατανοήσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και να μάθει να λειτουργεί χωρίς άγχος αλλά με δημιουργικό στρες, πιο οργανωμένα και πιο ώριμα για την βελτίωση της απόδοσης του. )

9. Διαχείριση της απογοήτευσης (Ο Chris Froome (Team Sky),είχε δηλώσει για το αποτέλεσμα ενός αγώνα: «όταν χάνεις, το καλό είναι ότι η επόμενη ημέρα είναι μια άλλη ημέρα και όλα ξεκινούν από το μηδέν. Όταν κερδίζεις, το κακό είναι ότι η επόμενη ημέρα είναι μια άλλη ημέρα και όλα ξεκινούν από το μηδέν!»

3η εισήγηση Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΕΦΗΒΩΝ
1. Κορίτσια στην εφηβεία (αυτονομία και αυταξία)

2. Εδραίωση Ατομικής Ταυτότητας του κοριτσιού στην Εφηβεία (Από τη μια ο έφηβος θεωρείται και αισθάνεται μεγάλος. Κι από την άλλη διατηρεί ακόμη αρκετά στοιχεία από την παιδική του ηλικία.)

3. Αγόρια στην εφηβεία (παρέες)

4. Η εικόνα του σώματος και οι επιπτώσεις στο αγόρι

5. Η σχέση με τους γονείς ( όταν οι γονείς χάνουν τον θρόνο τους και τα όρια που χρειάζεται να βάλουν για να αναπτύξουν τα παιδιά τους ώριμες προσωπικότητες ως ενήλικες)

6. Καθορισμός Στόχων στην Παιδική – Εφηβική Ηλικία (συνεργασία παιδιού με γονέα για την επίτευξη των στόχων του παιδιού)

7. Οραματισμός του Μέλλοντος των εφήβων (Πως ο οραματισμός του μέλλοντος βοηθάει στην ανάδειξη στόχων, νοήματος ζωής και στις επιλογές που ο έφηβος θα κάνει.)

8. Σχολική Αποτυχία ( που μπορεί να οφείλεται η σχολική αποτυχία και τρόποι αντιμετώπισης)

4η εισήγηση Τετάρτη 18 Μαρτίου
ΠΑΡΑΚΙΝΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΗ ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΙΔΕΩΔΕΣ ΠΡΟΤΥΠΟ
1. Η σημασία της άθλησης (Ψυχοσωματικός τομέας , : Πνευματικός τομέας, Ηθικός τομέας , Κοινωνικός τομέας )

2. Το αθλητικό ιδεώδες

3. Πρωταθλητισμός ( θετικά, αρνητικά)

4. Το σύνδρομο του πρωταθλητή (όταν ο αθλητισμός από διασκέδαση και ικανοποίηση μεταβάλλεται σε κάτι επιβαρυντικό και πιεστικό. Πως θα καταλάβουμε τα συμπτώματα)

5. Η «ιδανική» προετοιμασία για τον αγώνα (Ο Vincenzo Nibali(Astana). ο κάτοχος της 1ης θέσης στο tour de france 2014 , αμέσως μετά την επιτυχία του δήλωσε: «Το πρωί που ξύπνησα (πριν τον αγώνα) δεν ήμουν σε καλή κατάσταση». Για τους αθλητές, η ιδανική κατάσταση, η τέλεια προετοιμασία είναι το ζητούμενο για την καλύτερη δυνατή απόδοση στον αγώνα.)

6. Η Ψυχολογική Προετοιμασία για τον αγώνα ( Οι απαιτήσεις την περίοδο των αγώνων ή και την ημέρα του αγώνα συνοψίζονται σε δύο λέξεις: Ενέργεια και συγκέντρωση. Πως αυτές οι δύο έννοιες αλληλοεπηρεάζονται και δημιουργούν τις συνθήκες για την ιδανική απόδοση.)

5η εισήγηση Κυριακή 22 Μαρτίου 2015
ΕΦΗΒΕΙΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
1. Τι είναι η εφηβεία

2. Ο ρόλος της αυτοαντίληψης και της αυτοεκτίμησης του εφήβου

3. Υποκινητικότητα μια σύγχρονη επιδημία του ανεπτυγμένου κόσμου. (Ψυχικά – σωματικά και πνευματικά οφέλη του αθλητισμού)

4. Ο θετικός ρόλος του αθλητισμού στην εφηβική ηλικία (πως ο αθλητισμός βοηθάει στην καλύτερη ποιότητα ζωής και στην εκτόνωση της ενεργητικότητά του εφήβου από το επιβαρυμένο σχολικό πρόγραμμα)

6η εισήγηση Τετάρτη 1 Απριλίου 2015
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
1. Εικόνα σώματος και διατροφή ( πως η κοινωνία μας προωθεί αδύνατα πρότυπα ασκώντας στους έφηβους και κυρίως στα κορίτσια μία πολύ έντονη ψυχολογική πίεση.

2. Ποιοι είναι οι τύποι ψυχολογικής πείνας

3. Διαταραχές διατροφής αθλητών (Προβληματική συμπεριφορά μπορεί να είναι η υπερβολική ενασχόληση με τη διατροφή και την εικόνα του σώματος σε σημείο που επηρεάζει την καθημερινή ζωή του αθλητή. Όπως για παράδειγμα να μην βγει έξω με φίλους ή να μιλάει συνεχώς για τις συνήθειες διατροφής του και των άλλων. Σε πιο προχωρημένο στάδιο μπορεί να έχουμε την πρόκληση εμετού ή ακόμα και την χρήση διαφόρων ουσιών για καλύτερα και γρηγορότερα αποτελέσματα. Οι ουσίες αυτές μπορεί να είναι διουρητικά, λιποδιαλυτές, ακόμη και στεροειδή αναβολικά

4. Διατροφή και ποδηλασία

Πληροφορίες και συμμετοχή
Mail dimitrabikouvaraki@hotmail.com

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • Digg
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

Άρθρα που ίσως σας ενδιαφέρουν:

  • Δεν βρέθηκαν σχετικά άρθρα

Τα σχόλια σας

comments

Leave a Comment


− 1 = 5

Email
Print
WP Socializer Aakash Web